vrijdag 27 maart 2020

BIJna niks


Vandaag, op vrijdag 27 maart 2020 in het Corona tijdperk, door nieuwsgierigheid gedreven maar ook om eventjes de buitenlucht op te snuiven, naar Nellesteijn gefietst om de zagen en Rodaxen, de EHBO koffer en de werkhandschoenen terug naar de basis te brengen EN om de situatie rond de bijenkast aan de bosrand te observeren. Na een kort begroetingspraatje met Boer Henk (op twee meter afstand) wandelde ik door het weiland naar de bijenkast halverwege de oostelijke bosrand.
Na de circa 5 minuten dat ik aldaar op mijn knieen geen activiteiten van de niet aanwezige bijen (dus niet) aan het bewonderen was, besloot ik maar even snel een foto of wat te maken om daarna het hazepad kiezen toen ik ineens een bij voorbij zag gaan. Om alsnog een foto te maken van deze potentiele bewoner bewoog ik blijkbaar teveel of schrok het beestje met als gevolg geen bezichtiging van een huis in onze kast. HIJ VLOOG GEWOON VERDER. Diep in mijn wiek geschoten beende ik de wei uit en fietste wat mokkend over het redelijk verlaten landelijk wegennet naar huis.
U begrijpt hieruit wel dat het nog stil is rond de bijenkast....

Ik wens alle leden van de werkgroep, maar ook alle leden van ons IVN de komende tijd veel sterkte in deze barre tijd. 
Groetjes,
Piet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten