zaterdag 21 maart 2020

Strak & straf

Beste allemaal,

Zowaar een weekend waarin ik geen verslag hoef te schrijven. Heel vreemd. Om mijn vingers toch hun zin te geven een super kort verslag van vandaag.
Dick ( Wallenburg ) en ik zijn vandaag begonnen met de voorjaarswerkzaamheden van de WAN oftewel het traceren en beschermen van weidevogelnesten in de Zwanburgerpolder ( boerderij de Eenzaamheid ). Helaas deze eerste keer nog niets gevonden. Wat we wel hebben gevonden was een heerlijke stralende polder met daarboven een strak blauwe lucht en daar tussenin een straffe oostenwind. Wanneer we deze weersituatie afgelopen winter met zagen zouden hebben gehad dan konden we vanaf het ijs zagen.
Op de terugweg nog even wezen buurten bij Gerard en Mieke ( en Pip ). Hij vroeg me om door te geven dat de lammetjesdag op de boerderij verplaatst is naar 11 april, al denk ik niet dat de situatie dan al beter is.
Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd, geef elkaar de steun die we nu zo nodig hebben en laten we elkaar de komende tijd af en toe een mailtje sturen. Bijv. met leuke natuurweetjes, natuurbelevenissen en andere gebeurtenissen, WANt alleen, of met partner, kunnen we er ( voorlopig ) natuurlijk nog best op uittrekken en op zoek gaan naar leuke waarnemingen.

Groet,
Johan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten