zaterdag 1 december 2018

Grote Knot


Hoi,



Zoals een deel van jullie weten ben ik er 8 december niet bij. ( een nadeel dat ik af en toe op zaterdag moet werken, een voordeel dat ik op deze dagen hetzelfde werk doe, maar dan betaald ).

De laatste boom is gezaagd. Het enige wat nog gezaagd moet worden is de grote knotwilg. Wie van jullie heeft een lang stevig touw? Wanneer Chris misschien volgende week komt kan hij met de motorzaag de knot inkorten.  Chris, wil je dan ook de paar fruitbomen weer onderhanden nemen? Wanneer je hier geen tijd voor hebt geeft dat niet. Het kan ook een week later of desnoods volgend jaar. De volgende winter hebben we in het bos toch weinig te doen
Komende zaterdag ruilen we de zagen in voor spades. Er kunnen dan zoveel mogelijk Elzenzaailingen verplant worden. Dit zijn de Elzen rechts van de sloot die gemerkt zijn. Ik had geen tijd meer om er meer te merken. Er kunnen er dus nog meer verplant worden. Over de hele breedte van het bos, maar vooral natuurlijk op het perceel waar gezaagd is. Op de plek waar jullie ze weg halen, moeten de  resterende Elzenzaailingen genoeg ruimte hebben. ( ongeveer de afstand van de Essenstobben ).
Voor in het bos, onder de grote Appel staan 2 kleine Veldesdoorns. Deze staan hier ongunstig. Ze kunnen dus ook verplant worden. Mochten jullie tijdens het struinen door het bos jonge Meidoorns tegenkomen dan willen ze die op de boerderij graag hebben.
Ik denk dat jullie hier de dag wel mee rond komen, misschien ook nog wel de 15e .



Groet,

Johan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten