zondag 1 januari 2017

Kno-tes?


Beste Hakkers,
Hoe kan ik nog leuke verslagjes schrijven terwijl Peter en Chris mij overtreffen. Maar goed, ik ga het toch maar weer proberen.
Laat ik met de aller belangrijkste mededelingen beginnen.
Vrijdagavond is onze Nieuwjaarsreceptie in het Ommedijkse Bos. Zoals jullie weten maakt Gerco het kampvuur en gaat boven het kampvuur Erwtensoep maken. Helaas heb ik geen Natuurverhalen vertelster en geen gitarist bereid gevonden om alles op te leuken. Natuurverhalen kan ik wel vertellen, zeker met de aanwezige alcohol, maar gitaar spelen…..Dat wil ik jullie niet aan doen. 
Belangrijkste vraag, wat gaat het weer doen. Zoals het er nu naar uit ziet blijft het droog maar is het de koudste dag van de week. Dus doe warme, laagjeskleding aan.
Tot nu toe hebben zich opgegeven : Lydia, Peter, Piet, Luit, José, Tim, Gerco, Johan, Arie, Dick v. Heuven, Flip, Aad ? Mocht ik nog iemand vergeten zijn of mocht ik hierdoor nog iemand overhalen om ook te komen, geef het dan aan Gerco en mij door.
Zoals ik al eerder schreef gaan we vanaf komende zaterdag een aantal weken op het erf van Sjaak en Pip werken. We starten om 10 aan de Zijldijk 7 , 2362 AE in Warmond. En dan wachten jullie natuurlijk op het verslag van afgelopen zaterdag. ( Oudjesdag ) zoals de boeren zeggen. Hebben jullie nog wat gedaan.? Ja. Wat ? Van alles.
We waren helaas maar met 2 man. We hebben allereerst de Steenuilenkast een nieuwe plek in een knotes gegeven. De kast hing in het oude houten schuurtje in de polder. Deze schuur is met de laatste storm totaal ingeklapt.
Wonder boven wonder is de kast er nagenoeg ongedeerd er onderuit gekomen. Na deze nestkast actie hebben we het plantgat voor de nieuwe aanplant nog wat verder uitgediept.
Na de pauze zijn we vol goede moed verder gegaan met het opschonen van de middensloot. Wat is dit zwaar. Wanneer we de komende wintermaanden af en toe een paar uurtjes energie hier insteken dan kan dit ook afkomen.
Rond 14 uur gingen we na een toch wel inspannende maar anderzijds rustige werkdag naar huis.
 Groet, 
 Johan


 link gereedschap
Link ( gereedschap)

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten