zaterdag 14 januari 2017

Bikkelweer


Beste Hakkers,
Toen ik vanochtend uit mijn raam keek dacht ik: Nuah,  dit wordt weer een natte voeten dag. Een stevige noordwester, regen / hagel / sneeuwbuien, onweer maar toch ook zonneschijn. Kortom een oer Hollandse kwakkel winterdag. Wij, bikkels als we zijn, lieten ons hiervan niet tegenhouden. We waren met  totaal 9 deelnemers.
Wederom lag het werktempo weer behoorlijk hoog, terwijl sommige bomen toch knap Dick waren. Dat lachen tijdens het werk  het werktempo verhoogt klopt wel weer want er werd wederom  goed gelachen om de aanwezige kalkoenen. 
Tijdens de dag kwam baas Sjaak af en toe een praatje maken en zelfs af en toe meewerken. Hij was vandaag ook duidelijk goed gemutst. De voorspelling van mogelijk schaatsweer en zijn liefde voor de Unox worsten bracht hem er toe om de oranje muts op te zetten.
Naarmate de dag verstreek konden we ook steeds dikkere bomen aan.
Vlak voor het einde van de werkdag stonden Piet en ik bij een bijzonder grote Wilgenstobbe met behoorlijke dikke bomen er op. ( zie de foto’s op ons Blog ) Piet en ik keken elkaar aan en met dezelfde gedachten zeiden we : Zullen we dan maar? Wat een kanjers! De bomen hadden de dikte die me terug deden denken aan de 40 jarige Essen waar Hans v. Daalen en ik ooit in het Ommedijkse Bos mee begonnen. Bij deze dikte kan je dus maar het beste de allergrootste 2 persoons beugelzaag gebruiken. Eindelijk konden we deze zaag ook weer eens gebruiken. Na veel pijn en moeite en nadat we in alle mogelijke standen gezaagd hebben kregen we dan toch uiteindelijk de stobbe op de juiste hoogte afgezaagd.
Moe maar voldaan gooiden we rond 14.30 u. het bijltje er bij neer.
Ik denk dat iedereen volgende week weer vol enthousiasme terug keert naar deze vooral gezellige werkplek.
Zowaar zal ik er volgende week niet bij zijn.

Groet,
Johan

Luistervinken



https://drive.google.com/drive/folders/0BwkBIAiTcRRTMmFoTDAzT0t3NUU
Meer foto's



Geen opmerkingen:

Een reactie posten