zaterdag 6 februari 2016

Volle bak

Beste hakkers,
Waarschijnlijk wisten jullie dat ik vanmorgen op de fiets naar het Ommedijkse Bos de melodie neuriede : Kom mee naar buiten AAAllemaal, dan zagen wij een boom zonder kabaal. 
Er waren nml. 12 deelnemers. Een topdag dus. Er is weer een hoop werk verzet. Het ging ons echt voor de wind, behalve de bomen . Deze vielen toch vaak met tegenwind.
Vorige week verkondigde ik heel optimistisch dat het nog 2 zaterdagen zagen was, nou, wanneer er volgende week weer een groep komt van min. 7 deelnemers komt dan moeten we het af krijgen.
Het is jullie vandaag misschien opgevallen dat ik opeens Vlieren aan het zagen was terwijl ik altijd zei om de besdragende heesters zoveel mogelijk te sparen.
Er staan enkele oude Vlieren die te mooi bloeien en in het najaar te veel paddenstoelen geven ( Judasoor ) om de struiken op te ruimen. Of vind ik dat te veel werk ? De kleinere vlieren kunnen we op stobbes zagen en meenemen als Hakhoutsoort. Zo zaag je de soort regelmatig terug en ontstaan er dus nooit gigantische struiken. Komende zaterdag ben ik zowaar afwezig.
Iedereen weet wat er gezaagd kan worden en tot hoever er gezaagd kan worden.
Omdat de werkoppervlakte steeds kleiner wordt en daarom gevaarlijker stel ik voor dat er iemand op de boerderij een hark vraagt om her en der takken uit de sloot te vissen. Dit is uiteraard de sloot aan de buitenkant , langs het weiland. Bij deze Henk en Annemarie, kunnen jullie een hark klaar zetten ?
Waarschijnlijk kunnen we over 2 weken gaan planten. Graag zou ik willen weten wie in het bezit is van een Spade ( spitschop ). Dus niet een schep maar een schop waar je mee spit. k kan wel schoppen bestellen maar dit lijkt me makkelijker. Een aantal hebben schoppen maar ik wil het toch liever nogmaals via de mail weten.
Ik wens jullie een prettige werkweek en hoop jullie over 2 weken te zien om hopelijk te planten én werk ze komende zaterdag.
En dan zing ik weer, kom mee naar buiten …….. Misschien helpt het .
Hakkelijke groeten,
Johan

1 opmerking:

  1. Door Paul werd een interessante vraag gesteld :
    Waarom komen er in het Ommedijkse Bos geen slakken voor ?
    Heeft iemand een idee?

    BeantwoordenVerwijderen