zaterdag 15 augustus 2020

Kreek 5

 Beste allemaal,

Er is de afgelopen weken  flink wat werk verzet, zo zag ik vandaag. Jaja, ik was er zowaar een keer. Al was het om de aanwezigen te trakteren op boterkoek en om de nodige bramen te plukken. Tijdens het plukken zag ik verspreid 5 deelnemers staan werken die soms werkelijk in de diepte stonden. Dit is het voordeel van “ op eigen initiatief “ werken. Nergens is de kreek hetzelfde. Smal, breed, diep, meanderend, zelfs een aquaduct viel er waar te nemen. Tja, we moeten toch op de kleintjes letten.

Wat ons allemaal opviel was dat de grond op verschillende plekken en op verschillende diepten diverse tinten grijs vertoonde. Zo is hier de grond over het algemeen zeeklei, wat donkergrijs tot zwart is. Onder de zeeklei bevindt zich een laag rivierklei wat niet alleen lichter van kleur is, maar ook lichter qua gewicht. Peter C. zat zelfs op een gedeelte waar de kleur zo licht was dat we twijfelden of het geen zand was. Willen jullie hier meer over lezen dan raad ik jullie aan om op ons blog het beheersplan Ommedijkse Bos eens te lezen. Hierin staat het nodige over de grondsoorten. (  zie tab. PAGINA'S rechts op ons blog  )

Komende zaterdag wordt er weer gewerkt met hopelijk meer kennis over de grondsoorten.

Laat weer even aan elkaar weten wie er komt. Ik merk dat dit toch wel handig werkt.

Ik wens jullie nog een prettig weekend en een niet al te warme werkweek.

Groet,

Johan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten