zaterdag 23 november 2019

De boom in..


Geweizwam

Beste hakkers,



Met een voldaan gevoel fietste ik vanmiddag naar huis en zong : het was een dag die je normaal altijd moeten hebben. Jullie hebben het al door . Ik ben geen tekstschrijver. Maar het was vandaag een dag waarbij alles perfect verliep. Goede sfeer, lekker werkweer, Veel, héél veel gedaan , veel kleine werkzaamheden ook kunnen afronden, het laatste hout verkocht én 2 nieuwe deelnemers erbij. Kleine Daan Nell en zijn zusje. Wat hadden ze het naar hun zin. De hele dag hebben ze mee gedribbeld. Aan het einde van de dag verraste Daan ons met zijn houttransport en was een nieuw bedrijf geboren:  Daan Nell Houttransport B.V. en ik mocht zijn loopjongen zijn. Zie foto op groepwan.blogspot.com

Maar even terug naar het begin van de werkdag. Deze liep chaotisch. Wat een opkomst met 12 á 13 deelnemers. Waar moeten we zagen? Kunnen we al aan een nieuw stukje beginnen? En dat terwijl tegelijkertijd een collega van mij het erf op kwam rijden om op hoogte te gaan werken. Er moest nml. een dode tak uit een kronkelwilg gehaald worden. Dus moest hij gezekerd met touw en al de boom in.

Tegelijkertijd werd er achter de boerderij aan een nieuw hoekje begonnen. Deze kant van de boerderij wordt bijvriendelijk ingericht. Meidoorns, wat bramen en hier juist vlieren. 
Nadat klus kronkelwilg geklaard was, kon hij in het bos weer de hoogte in. De Bosuilenkast hing nml. scheef. Toch wel makkelijk zo’n collega. Na dit klusje zat het er voor hem op en kon hij de bo.. auto in.

Er wordt volgende week trouwens een extra Bosuilenkast opgehangen  en er zullen 3 nestmanden voor Ransuilen worden geplaats.

Wat wordt er volgende week dan nog meer gedaan?
Het hoekje achter de boerderij wordt door een klein groepje afgemaakt en de rest ???? JA, WILGEN KNOTTEN !!!! Peter je mag weer. ( bij rustig weer ) Wanneer het te guur voor knotwilgen is dan gaan we de laanbeplanting langs de Maaldrift kort zetten.
Dus KOM WEER ALLEMAAL.

Tot slot nog een aantal vragen :
Wie zou er vrijdagmiddag met mij op Cronesteijn stokzagen op kunnen halen ? Iemand met een busje of aanhanger. Deze gebruik ik op vrijdag met de Cronesteijngroep. Zaterdag kunnen wij ze dan gebruiken.

@ Piet , zie je kans om komende zaterdag rond 14 u. toch nog even langs te komen ? Ik wil je dan iets uitleggen over de week er na, want dan ben ik er niet.
Ik wens jullie een prettige werkweek en hoop jullie allemaal komende zaterdag weer te zien voor het WILGEN KNOTTEN of iets anders.


Groet,

Johan

Klik op de afbeelding voor link naar fotoalbum
Klik op  afbeelding voor fotoalbum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten