zaterdag 5 oktober 2019

Houtwal



De buitentemperatuur lag rond de tien graden toen ik vanmorgen op de fiets stapte. Bij Nellesteijn aangekomen voelde ik mijn vingers nauwelijks meer. Snel gereedschap geladen in de kruiwagen en aan de slag. ,,30 klappen en 3 zakken,,  ( houthakkers taal: een kwartier ) later, gloeiden mijn knuisten en hing mijn jas aan de wilgen. Vanuit de ooghoeken zag ik dat alle leden van de Wan ,bij wijze van spreken, zowat in hun Jansen en Tilanus aan het werk waren: het was aangenaam vertoeven in het Ommedijkse. Afijn, tot zover het persoonlijke,, leed,,
Omdat we met 2 senioren, een junior en Lydia en Martin waren, had ik niet zoveel zakken mee het bos ingenomen. Dat was voor Mark reden om zeer regelmatig de voorraad hiervan te controleren en zijn bezorgdheid hierover te uiten: ,, Zal ik even terug lopen naar de boerderij om een stapel zakken te halen?,, Denkend hoe de sportschoenen van Mark er vorige week uitzagen vond ik het maar wijzer om hem deze keer IN het bos te houden.
Evengoed vloog de tijd om; de stapels hakhout zijn gehalveerd en de berg houtzakken heeft de vorm van een tankwal gekregen. Ruwweg liggen er nu circa 120 zakken met houtblokken. Onder de rechter stapel ligt nog wat hout van de hakperiode nov/dec. 2017, daar heeft de tand des tijds al wat ,,sporen,, op gezet... Volgende week maar even beraadslagen of dit nog meegenomen kan worden. Als er dan ook weer 5 leden zijn, zal de berg hakhout verdwenen zijn; let op met blokken vanonder het dekzeil weghalen: de salamanders zoeken winterverblijf!
Groet
Piet.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten