zaterdag 28 september 2019

Jong, ouder, oudst



Beste allemaal,
Vandaag waren we met 6 man, in de categorie jong, ouder, oudst. Onze jongste en tevens stoerste telg Mark was er ook weer bij. Hij kwam rond tienen de stal in sjeezen met zijn skateboard, of hoe het tegenwoordig ook heet.
Nadat we alles bij elkaar hadden gezocht konden we gepakt en m.n. gezakt richting het bos.

En dat pad naar het bos!! Dat pad was al een onderneming. Hier gold meer de uitdrukking BLIJ DAT IK GLIJ. Hier gold code Bruin. Het pad was wat je noemt een shitzooi, baggerbende en alles wat er tussenin zat en wat stonk. Voordat ik het bos bereikte zaten de stinkende bruine vlekken zo hoog op de achterzijde van mijn broek dat een omstander zou kunnen denken: deze man heeft problemen met zijn darmen. Mijn excuses voor deze onsmakelijke tekst.
In het bos aangekomen ontglipte deze oudere man gelijk het bos weer om het zwaardere kloof- en vulwerk over te laten aan de jongste en oudsten. Ik hield me tot aan de koffie bezig met het opruimen en “ werkklaar “ maken van de houtwal waar we in november met zagen beginnen. Talloze boompaaltjes, stukjes afvoer, rollengaas zijn weggehaald zodat we in november struikelvrij kunnen werken.
Na de koffie ( met appelgebak van Arie ) telde ik de zakken en na dat eerste uurtje lagen er alweer 14 zakken. Uiteindelijk kwam er het zelfde aantal zakken bij, waarvan de eerste 5 alweer van zijn verkocht.  Maar er ligt nog een hele hoop te gaan.
Rond 12 uur werden we getrakteerd op een felle, maar niet al te lange bui. Dit was tevens het moment om camping de Ommedijk officieel te openen. Zie foto.
Na de lunch is er nog een klein uurtje gewerkt, waarbij o.a. ook het gereedschap ontsmet is voor de komende winter. Dit i.v.m. de verspreiding van de Essentaksterfte. Al met al was het weer een goed gevulde dag met goed gevulde zakken.
Er wordt vanaf nu t/m 26 oktober iedere zaterdag gekloofd, gevuld én -dit jaar- vanaf de boerderij verkocht. Komende zaterdag moet ik zelf in het Leidse Hout werken waardoor ik er niet bij kan zijn. Dat geeft niet want deze oudere man verzint toch zijn eigen klusjes en laat het zware werk door de jongste en de oudsten doen.

Ik wens iedereen een prettige werkweek en jullie zien elkaar 5 oktober en wij elkaar op 12 oktober

Groet,
Johan



Geen opmerkingen:

Een reactie posten