zondag 23 september 2018

Kloven en sloten

Gisteren op de laatste kloofdag van dit jaar was de opkomst voor deze klus redelijk groot te noemen met 7 deelnemers. We, eerlijk gezegd ze, waren binnen 2 uurtjes klaar en hadden hun zakken gevuld.... 
Ik heb me o.a. bezig gehouden met het ontsmetten van het gereedschap i.v.m. de Essentaksterfte. Wel interessant om een paar uurtjes het gereedschap + allerlei spulletjes door te snuizen. Ik kwam spul tegen waar ik het bestaan ervan al was vergeten. 
Op ons wekelijks slotwandelingetje door het bos viel het op dat de kreek al weer met water komt te staan. Er werd meteen geopperd om de komende zaterdagen, waar mogelijk, te gaan “ sloten “. ( nee, we gaan niets met Luit doen ). 
Ik denk dat we met deze najaarsklussen zo over rollen naar het zaagseizoen. Ik heb 5 sloothaken en 10 spades besteld. SPADES OM TE SLOTEN? Dit kan op droge plekken maar ik heb ze eigenlijk besteld voor de komende winter. We sluiten het seizoen natuurlijk weer af met de nodige nieuwe aanplant. De sloothaken blijven ook de hele winter staan zodat het zagen afgewisseld kan worden met het sloot werk.
Johan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten