zaterdag 2 februari 2019

Hondeweer




Een zaterdag zagen klinkt me als muziek in de oren. Voor mij was dat vandaag  zeker het geval.

Toen ik vanochtend wakker werd klonk “ Zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam “, ritme van een treurige zaterdag. Althans, dat dacht ik. Vol goeie hoop op de fiets gestapt en richting de Kaag neuriede  ik “ it keeps raining and raining, tears for my eyes.
Onderweg kwam ik de eerste houthakkers tegen, gelukkig: ik ben in ieder geval niet alleen. Mark schreeuwde luidkeels uit de auto: HEEJ !

WILGENZIEKTE OF .......??
Op de Zijldijk passeerden Dick en Arie me. Dit kan wel eens een leuke opkomst worden dacht ik.

Even voor tienen waren we met 9 man. Toch een leuke score.

Eenmaal aan de overkant pakten we snel de zagen en binnen de kortste keren vielen de bomen in hoog tempo en ik neuriede “ It’s raining trees Hallelujah “ Er werd weer flink wat werk verzet met wederom een groot compliment voor onze nieuwste en jongste deelnemer  Mark.

De koffie nuttigden we onder een afdak van één van de woonboten.
Na onze boterham en  koffie doken we weer de miezerregen  in en zong ik zachtjes “ raindrops keep falling on my head. Ondanks de aanhoudende miezer werd er flink wat werk verzet en leed ons humeur en werktempo er niet onder. We werkte zo stevig door dat het binnen de kortste keren alweer

 lunchpauze was. Dit keer werden we vergezeld  door de hond van de boer. Met een zielige blik kroop hij tussen Arie en Floris in , alsof hij wou zeggen: Ah, geef mij een stukje brood? Want het is al zo’n hondenweer. Al met al was het toch weer een geslaagde dag.
Aangezien ik er volgende week niet bij ben, heb ik nog een aantal tips voor jullie :
Werk op Boomlengte afstand van elkaar. Werk dus verspreid.   Er mag gezaagd worden tot aan de oude Meidoorn met nest . ( waar we de pauzes hadden )

Zorg dat je niet op elkaar hoeft te wachten wanneer er een tak/boom valt.

Ik ben er weer op 16 februari bij  en hopelijk neurie ik dan “ Sunny days are here again “. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten