zondag 3 april 2016

Ei Ei





                                                                                   


Beste allemaal,
Was het niet zo dat we elkaar na de laatste werkdag een klein half jaar niet zagen ?Dit weekend stond in ieder geval nog helemaal in het teken van de WAN.
Vrijdagochtend heb ik mijn eerste vogelinventarisatieronde van dit voorjaar door het Ommedijkse Bos gemaakt.Het was een schitterende ochtend : mooie opkomende zon, nevel en aan de grond had het gevroren waardoor alles wit was aangeslagen.Er was genoeg te horen. Tjiftjaf, winterkoning, merel, roodborst , heggemus en diverse mezen.Bijzonder dit keer was een jagende sperwer die in het bos actief was. Zou deze hier ook gaan broeden ?
Maar bovenal was het genieten om al rond 6.30 uur in het bos te zitten.Tot slot van deze ronde heb ik nog even een bezoek gebracht aan het bosje rond het oude gemaal.
Dit ligt nog net op het land van de Fam. Nell, helemaal tegen het Valkenburgse Meer aan. Hier trof ik weer de bekende Ransuilen.Hoogst waarschijnlijk broeden ze weer in de coniferen die het gemaal camoufleren.
's-Middags zijn we met een aantal leden van onze groep weer terug naar het Ommedijkse Bos geweest om de bosuilenkast te controleren.Zoals jullie in de schitterende reportage van Lydia zagen waren de eieren net aan het uitkomen, iets wat men zelden ziet.De uilskuikens worden of donderdagavond 21 april of zondagochtend 24 april geringd. Jullie horen nog wel welke datum het wordt, want het is echt leuk om daar incl. de familie bij te zijn.
Wat er ook aan het uitkomen was, was een kalf en een lammetje. Alleen kwamen deze niet zo makkelijk ter wereld. ( ben ik blij dat ik een man ben. )Het was zoals Lydia al schreef, een vruchtbare middag, waar ik een sappig verhaal over mocht schrijven.Nou sappiger dan die geboortes ( en alles wat er mee komt ) kan een verslag nooit worden.
Tot slot hadden we ter afsluiting van het zaagseizoen gisteravond een oergezellige etentje bij Grieks restaurant Olympia.Hierna zijn Flip, Lydia en ik nog even naar de stamkroeg van Flip geweest.
Kortom: Het was een supergezellige avond.
Tot ziens op bij de volgende activiteit.
Groet , Johan














http://myalbum.com/album/MwTE0f2MH9dW
Link 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten